Vážení zákazníci, vzhľadom na aktuálnu situáciu s výrazne nižšími teplotami na území Slovenskej republiky sme nútení prijať potrebné opatrenia. S cieľom zachovať kvalitu nami predávaných prípravkov nemôžeme riskovať ich poškodenie vplyvom nízkych teplôt. Z tohto dôvodu dočasne pozastavujeme možnosť doručenia do Z-boxov a Alzaboxov. Naďalej však môžete využívať sieť výdajných miest a doručenie na adresu. Ďakujeme za pochopenie. Andyhoauto s.r.o.

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť všeobecných obchodných podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ho kedykoľvek meniť, o čom kupujúceho vhodným spôsobom upovedomí.


Článok 1. Všeobecné informácie o obchodníkovi

  • Obchodné meno: Andyhoauto s.r.o.
  • Sídlo: 913 07 Bošáca 19
  • IČO: 54 540 488
  • Obchodník prevádzkuje internetový obchod na doméne: www.andyhoauto.sk

(ďalej len „obchodník“).


Článok 2. Úvodné ustanovenie a vymedzenie základných pojmov

  1. Týmto dokumentom obchodník v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

  2. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene a na jej účet.

  3. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku.

  4. Výrobkom sa rozumie nová, použitá alebo upravená hnuteľná vec, ktorá bola vyrobená, vyťažená alebo inak získaná, bez ohľadu na stupeň jej spracovania, a ktorá je určená na ponuku spotrebiteľovi alebo pri ktorej možno predpokladať, že ju spotrebiteľ použije, ak sa táto vec dodáva za odplatu alebo bezodplatne. Výrobkom je aj hnuteľná vec, ktorá je súčasťou alebo príslušenstvom inej hnuteľnej veci alebo nehnuteľnej veci, elektrina, plyn, voda alebo teplo určené pre spotrebiteľa.

  5. Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú kvalitu, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.

  6. Obchodník je povinný predávať výrobky v správnej hmotnosti, miere alebo v správnom množstve a umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si správnosť týchto údajov.

  7. Obchodník je povinný predávať výrobky v bežnej kvalite. Ak kvalita nie je predpísaná, môže obchodník predávať výrobky v nižšej ako bežnej kvalite, len ak spotrebiteľa upozorní na všetky rozdiely.

  8. V prípade, ak vlastnícke právo ešte neprešlo z obchodníka na spotrebiteľa, podnikateľ si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle ust. § 151a a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

  9. Neporušenosť obalu je kupujúci povinný skontrolovať už pri jeho preberaní od dopravcu. Kupujúci svojím podpisom dopravcovi prehlasuje, že obal prevzal nepoškodený.


Článok 3. Prevencia

  1. Spotrebiteľ pri výbere tovaru zohľadňuje druh, materiálové zloženie, množstvo a veľkosť výrobku tak, aby tieto skutočnosti zodpovedali jeho potrebám. Rovnako je potrebné zohľadniť účel použitia a predpoklady vhodnej starostlivosti o tovar. Len tovar, ktorý zohľadňuje uvedené, je spôsobilý naplniť jeho úžitkovú hodnotu.

  2. Počas doby užívania je spotrebiteľ povinný venovať pozornosť pravidlám užívania tohto tovaru. Faktory, ktoré nepriaznivo ovplyvňujú životnosť výrobku, je potrebné zohľadniť s osobitným zreteľom.

  3. Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru, t.j. dobou, počas ktorej pri správnom používaní a zaobchádzaní môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho používania, vydržať.


Článok 4. Podmienky reklamácie

  1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Zároveň pri použitých veciach zodpovedá obchodník za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do jedného roka od dodania. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

  2. Kupujúci je povinný oznámiť vady obchodníkovi bezodkladne po ich zistení.

  3. Ak kupujúci je spotrebiteľom (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), záručná doba je 24 mesiacov, a postupuje sa v zmysle Občianskeho zákonníka a tohto reklamačného poriadku. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

  4. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Táto doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka, ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.

  5. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

  6. Reklamáciu je možné uplatniť na adrese, ktorá je v Článku 1. Reklamačného poriadku označená ako sídlo obchodníka. Reklamovaný tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru, a zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady, alebo je potrebné priložiť reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Túto reklamáciu je potrebné zaslať písomne poštou, prípadne osobne (nie formou e-mailu). Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta.

  7. Obchodník je povinný stanoviť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V prípade, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tridsaťdňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.

  8. Obchodník sa zaväzuje potvrdiť prijatie reklamácie kupujúcemu vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia obchodníkovi. Potvrdenie o prijatí reklamácie je obchodník povinný doručiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

  9. Po uplatnení reklamácie je kupujúci povinný prevziať si vec od predávajúceho najneskôr do 6 mesiacov odo dňa, kedy ju po oprave alebo výmene veci mal prevziať.


Článok 5. Vylúčenie zodpovednosti za vady

  1. Nárok zo zodpovednosti nie je možné uplatniť z dôvodu užívania nasledovným spôsobom:
  • mechanické poškodenie kupujúcim;
  • nesprávne zaobchádzanie s výrobkom, a to spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie;
  • používanie tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru;
  • zanedbanie starostlivosti a údržby o tovar;
  • poškodenie tovaru nadmerným zaťažovaním;
  • používanie tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  1. Nárok zo zodpovednosti za vady rovnako nie je možné uplatniť v prípade vád vzniknutých pri živelnej pohrome.

  2. Rovnako nie je možné uplatniť nárok zo zodpovednosti za vady v prípade bežného opotrebenia tovaru (alebo jeho časti), ktoré je spôsobené používaním tovaru. Kratšia živnosť výrobku nie je vada a nedá sa reklamovať.

  3. Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k predmetnému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na kupujúcom, či ponúkaný dar prijme. Vzhľadom na skutočnosť, že predmetný dar nie je predaným tovarom, obchodník nezodpovedá za jeho prípadne vady.


Článok 6. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady

  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

  2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

  3. Obchodník môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

  4. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

  5. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, znáša obchodník.


Článok 7. Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za neodstrániteľné vady

  1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

  2. Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.


V Bošáci, dňa 01.07.2024


Adrián Pelech,
štatutárny orgán Andyhoauto s.r.o.

Dokumenty na stiahnutie: